Lanseringen av en ny produkt kräver lång planering, målgruppsanalyser och stora förberedelser. Presentationen av produkten väger tungt och det första intrycket kan vara avgörande.
Gedeon Design har gjort hela den grafiska produktpresentationen. Förpackningar, broschyrer, webbsidan och filmerna.
Andningsindikator?
Babi på napp
BABI – the Baby Breath Indicator – är en andningsindikator som kan fästas på barnets napp. Andningsindikatorn byter snabbt och tydligt färg vid barnets varje andetag vilket gör det tryggt, enkelt och roligt att se barnets andning. För de barn (fungerar även för vuxna) som inte använder napp finns även en handhållen version av andningsindikatorn som heter HABI – the Handheld Breath Indicator. HABI testas för närvarande av amerikanske ambulansorganisationer som utvärderar hur den kan användas inom akutsjukvården.
Logotyparbete
Breathindicator logoskisser
Breathindicator logos
Färgsättning
Barnprodukter har en viss färgsättning. Färgen kan vara avgörande för hur produkten syns i hyllan bland andra produkter och på små bilder på Internet. Det gäller också att paletten innehåller kontraster men ändå innehåller färger som sticker ut.
Breathindicator färgpalett
Produkterna
Habi och Babi andningsindikatorer
Utvecklingen av den första produkten var en lång process där själva monteringen på en rad olika modeller av nappar var den största utmaningen. Redan i betastadiet av produktens utveckling påbörjades marknadsföring och designarbetet med den grafiska profilen.
Förpackningarna
När väl dom första prototyperna på den slutliga produkten var klara kunde arbetet påbörjas med fotografering och filmskapandet börja.
Även skissarbetet för förpackningarna gick igenom många olika stadier innan det färdiga resultatet uppenbarade sig.
Breathindicator förpackningsutveckling
Habi och Babi färdiga förpackningar
Breathindicator förpackningsbaksidor
Webbsidan
Besök webbsidan Breathindicator.com